tisdag.


regn alla dagar. ingen bra start. men vi har haft jatte roligt anda. vi har atit och druckit som aldrig forr, speciellt igar pa pappas fodelsedag. kan beratta lite om hela dagen. vi drog ju ut som sagt pa raily island, lika vacker som forra gangen men med skugga, solen kanske tittade fram 5 minuter. sen b;rjade det att sporegna , vi snabbade att packa ihop sakerna och gomde oss under ett trad. efter ett tag slutade det. vi lade fram sakerna igen. och efter ett litet tag, nagre minuter sa borjade det regna igen ...vi stokade aterigen bort alla saker. men istallet sa gick vi och badade , de va mysigt. varma regndroppar. var varmare att vara i vattnet =) men det slutade inte regna sa vi klev upp och kladde pa oss , vilket var dumt eftersom vi blev dyngsura. gick och sokte skydd vid ett cafe i grottan. nice. vi torkade lite. gick pa toa och tankte att vi skulle ga over till andra sidan on, sa klart borjade det regna annu mer och alla var helt igenomblota. haha. vi satt oss ner och at , jag kopte mig en ny tshirt sa jag inte skulle frysa ihjal. vi tog baten hem , pappa betalade sa vi skulle slippa vanta tills baten blev full. vi ville hem till en varm dusch.

nar vi kommer hem sa har ju sjalvklart jag tingat duschen forst, vi tjejer ska vall ha nan fordel ;)
jag nastan sprang in i den efterlangtade duschen , nar jag stog dar sa borja den sluta funka, kom inget vatten ....da hade duschen gatt sonder. allt sprutade rakt ut igenom blandaren eller vad det nu kallas .....skit hard strale. jag forsokte halla for, samtidigt som jag strackte mig efter en handuk och oppnade dorren sa pappa kunde hjalpa mig. slutade med att hotellet fick stanga av vattnet i varat rum och jag fick duscha i ett annat rum. haha. fick min dusch iaf. nu ar det bara toan som laker och dorrhandtaget till toan som inte funkar ;) vi ar glada iaf!

eftermiddagen borjade med kortspel pa hotellet, marcus tog hem vinsten.
pappa fragade hotellchefen om hon visste nagon fin restaurang, vi skulle fira hans dag. hon blev eld och lagor. ville vi skulle vanta ett tag. sen kom hon, da skulle hon skjutsa oss till krabi town, som anda ar en bit bort. och han fick en vin flaska. hon slappte av oss pa hennes vanners restaurang, och har borjar aventyret. haha.
for det forsta sa bestallde vi 9 (!!!!!!!) olika ratter och 3 tallrikar ris. vi drack 4 stora ol, 3 fanta och 2 cola. allt detta blev 230 svenska kronor , for 5 personer !!!! SJUKT BILLIGT. vi gav dom riktigt med dricks.

iaf... pa en sida fanns det en annorlund inhemsk meny , myr agg ...det beastallde vi inte. men vi bestallde pa marcus order (hall i er , bild kommer) KRISPIGA GETINGS LARVER. allts[ det ackligaste jag nansin sett. jag var den enda som inte at natt av det. varfor ska man???????? urs!!!!! marcus fick spotta ut bada han forsokte ata, hjarnan kunde inte koppla bort vad han stoppade i sig =p men han var modig anda. men mest ar jag ju sa imponerad av att katrin at en. under viss overtalning haha. har det dessutom pa film. ska lagga ut den ocksa om det gar =) kvallen var underbar med otroligt mycket skratt. kvallen fortsatt pa en cocktail bar har i ao nang. hur snygga drinkar som helst.
sen skulle jag och kuttis pa internet sa vi gick hem men all internet hade stangt. typiskt. sa vi sprang och letade telefonkort och telefoner sa vi kunde ringa hem till vara karlekar ;) vilket var det basta ever. skont att hora din rost :)
sen skulle vi sova men det blev istallet en svang pa stan. gick och la oss halv 3. da kom aven marcus och pappa hem.
da blev det sova.

i dag har vi haft sol i typ 2 timmar men nu regnar det for fullt. skulle visst vara sa har i en eller tva dagar till, valdigt synd men jag kanner mig inte stressad. vi har kortspel , bocker, internet, och varandra =)

btw min mobil funkar inte. ska forsoka fixa. har mailat halebop.
tack alskade mamma for att du fyllde pa den , du ar bast... alskar och saknar dig sa otroligt mycket. mamma mu ;)
halsa hela familjen.
erica, alskar dig med...mest!

bilder kommer =) om datorn till[ter, inte dom nyaste..



phra nang cave beach



LARVERNA!!!!!!!!!!!!!!





Kommentarer
Postat av: sussi

fyyyyy vilken läbbig tallrik!! :S

2008-11-11 @ 08:31:23
Postat av: Erica

Tyckte att det lät nog äckligt i telefon å så fick man se bliden! Vidrigt! Ska man bli impad eller äcklad över att de andra smakade?:p



Shit vad ni har otur. Även om ni ska va en lååång månad så vill man ju ha bättre väder än bara regn!

Fast iofs så regnar det här med....



Jag saknar dig så mycket!!!!

Hoppas ni får en underbar dag i dag oxå!

puss

2008-11-11 @ 08:57:43
Postat av: Fanny

Men usch! Hur kan man äta dom där larverna! :) Jag tyckte nog att du var vettig som sket i att smaka :P Hoppas ni har en trevlig semester, och att regnet avtar. Sen ser jag fram emot en ständig uppdatering av eran resa så att vi här hemma också kan få lite semesterkänslor :)

2008-11-11 @ 13:21:51
URL: http://fannyspjuth.blogg.se/
Postat av: Marith

Hej min vän!

Tänk dig Åsa se den menyn.... SKRATTAR

Ta det nu bara lungt och känn att du är ledig men när det blir bra väder igen kan du väl ta ett dopp för mig, Markus har oxå lovat att bada för mig. Det är nog någonting jag skulle ägna mycket tid till!!

Saknar dig på jobbet det händer så mycket knasigt att det hade varit roligt att surra lite med dig!

Ha det bäst och hälsa alla.

Massor av kramar Mörti

2008-11-11 @ 18:35:09
URL: http://husvidhavet.blogspot.com
Postat av: Mamma Mu

Fy vad äckliga..tänkte precis som Marith, hur skulle Åsa ha reagerat...:-))

Jag tror att jag ska maila över bilderna till jobbet och visa Thomas och Åsa...

Hoppas att regnet avtar och solen tittar fram på er.

Hälsa alla och ge Katrin en extra kram.

Saknar dig min lilla smula.

2008-11-11 @ 19:18:40
Postat av: Tina

Hejsan svejsan!

Ni verkar ju ha det skit bra, förutom allt regn!

Usch vikka äckliga saker, grymt modiga att dom vågade på sig de:S Jag hade deff inte klarat de.



Hälsa kuttis att vi var förbi med Ben&Jerry glass, cola, en simpsons godis påse och en gott&blandat till pelle. Lessen är han väl men vi har sagt att han ska höra av sig om de är nå och om han vill ha sällskap.



Hälsa dom andra mången kramar:)

2008-11-12 @ 00:39:08
URL: http://tinalind.blogg.se/
Postat av: Nicklas

hejsan Ja ni ser ut att ha det bra där nere.. vad mysigt det är.å säkert varmt som bara den.. tur att man är in låst här på lagret.bland allt damm... ha det gott //Kram på er alla.

2008-11-16 @ 13:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0