Thailand pa riktigt.


Ja nu har vi snart varit i thailand i en vecka. ganska precis. och vad tycker man, jag alskar thailand, verkligen.
miljon ar underbar , vadret ar kanon (forutom idag nar det regnat 3ggr) manniskorna ar sa jatte fina och trevliga och inte alls pa som i andra lander. man kan leva som en kung. vi ater en god thai middag och dryck for 13kr. ibland kan man ga pa en liten dyrare restaurang och da kan man fa betala lite mer.

det som skramde mig innan jag kom hit var hur man skulle reagera pa allt barnhandel/sexhandel. jag har fatt uppleva det nu och man kan nog minst sagt saga att jag brot ihop, elle och katrin var snalla och torkade mina miljoner tarar som kom nar jag skulle sova. kan beratta lite snabbt om den kvallen. sista kvallen i kata beach.

vi skulle festa till det. eller jag skulle ju inte bli full som mitt lofte var, till mig sjalv och alla andra. jag holl det inte, men av en god garning. vi kom in pa en pub , bestallde var sin ol. efter nagra minuter sa ser vi vilket folk som sitter brevid, runt om i hela puben. gamla gubbar med sma flickor och unga kvinnor i knat. da forstog vi att vi kommit in pa fel stalle. har salde dom sex. vi blev upprorda och skulle ga. men forst ville jag prata med en av dom tjejerna sa jag gjorde det. jag berattade att vi skulle ga for att vi inte ville se pa nar gubbarna acklade sig med dom och berattade att det var olagligt i varat land. och framfor allt sa ville jag saga att hon var vard battre. sa jag drog ett 10 minuters langt tal for henne att det finns n battre varld. hon pussade pa min hand och log och sa att jag var bra. men det var hennes vardag och hennes jobb. hon kan inte gora sa mkt at det. jag gav henne en kram. sen gick jag till en gubbe som hade en tjej i sitt kna och fragade om han var svensk, vilket han var. jag sa vilket ackel han var och att han for fan hade kunnat vara hennes farfar. han sa inget, bara stirrade. ocksa gick vi vidare. efter nagra minuter stannade alla 3 upp och kollade pa varandra och hade hoga och omtumlande disskutioner. vi bestamde oss snabbt for att ga tillbaka vilket vi gjorde. tjejerna motte oss med ett leende pa lapparna och skrattade.
 en som inte skrattade var gubben som jag skallt ut innan vi gick. sa det blev en hog och arg disskution med han igen, och for att inte skada for tjejerna sa lugnade vi ner han med lite logner om att vi jobbade som kontrollanter. da blev han valdigt artig och forstandig. den kvallen gick han inte hem med nan thailandare,  samma med hans son.

tjejen som jag pratat med var hans kund. hon gav mig en stor kram och vi satt oss ner. jag elle och kattan samlade ihop dom tjejer vi kunde och betalade dom for en sexfri kvall. dom kunde prata ut och ha kul. kanna sig som manniskor. jag kopte ett antal ol och en massa breezer och bjod sa dom inte skulle forlora sa mkt perngar for att killarna inte fick dom. jag gav aven henne en del pengar till att unna sig natt. vi skrattade och kramades och alla var glada for att vi raddat dom for nagra timmar. jag kande mig som en valdigt bra manniska. det gjorde vi alla. jag berattade att jag skulle komma i november igen sa hon gav mig hennes nummer sa da ska vi traffas da ocksa, om hon va pa samma stalle, det visste hon inte. och den dagen hon vill fly ska jag verkligen stalla upp. hon far fan bo hos mig. svart att forklara alla dessa kanslor. svart att forklara det man far se. den ygnsta tjejen var 16 ar och hon satt med en gubbe som var narmare 75ar. tyvarr manga svenskar. timmarna gick och jag och nong som hon heter blev fina vanner , vi forstog varandra valdigt bra och hon hade aldrig pratat om hur hon mar och ser pa livet med nagon forut, bara det sager ju vilket hemskt liv hon lever. urs.

nar vi skulle ga hem , dom stangde kl 02 , sa berattade hon att kvallen inte var over, kunderna kommer och sover pa deras rum. jag som trodde vi raddat dom hela dygnet. sa vi bad hon och en till tjej sova hos oss istallet, fullt betalt men inget sex. dom blev lyriska och slutade aldrig saga hur fin och bra man var. tyvarr sa hade kunder redan skrivit upp sig pa nong. da blev jag sa fruktansvart ledsen. elle och kattan hade gatt hem. medans jag gick hem till hotellet , med delvis misslyckat uppdrag fick jag en angestattack som heter duga. hittade en hemlos hund jag satt och kramade pa valdigt lange. och sen hem. men jag kunde inte halla tararna borta da heller. tack elle och kattan for att ni var sa snalla och trostade mig. guld vart.

sa med andra ord. thailand ar underbart om man valjer att se det man vill se. har man en gang oppnat ogonen sa ser man allt och hela tiden. det ar jobbigt. men jag forsoker komma ihag att jag hjalpt till lite iaf. och nar jag kommer i november sa ska jag "hyra" henne i dagar om man far ocksa far hon ha lite semester. dom jobbar dygnet runt alla dagar. forutom dom fa timmarna dom far sova pa natten , om dom inte har kunder sa att saga.


nu ar vi i khao lak och i morgon aker vi till krabi. (ao nang)
da blir det phi phi oarna. och "the beach" on.

aja nu fick jag skrivkramp =)

ha det fint vanner.

skriv garna lite kommentarer sa har jag natt att lasa nasta gang!
alskar er. puss kram tess

Kommentarer
Postat av: Fann

Fängslande berättelse om eran kväll. Thailand är säkert bra på många sätt, men jag tror som du säger; Man väljer vad man vill se. Det var verkligen snällt av er att ge tjejerna några timmars "frihet", det betydde säkert mycket för dem. You go girls :) Sköt om dig!

2008-01-17 @ 17:33:54
Postat av: 08:an

Du är ju helt otrolig! Jag fick gåshud över hela mig när jag läste ditt inlägg. Fina fina människa, tänk om fler var som du!

KRAM!

2008-01-17 @ 17:42:29
Postat av: Stifflert

Oj vad fint gjort!!! Fler folk som du och världen blir en trevligare plats.

2008-01-17 @ 18:41:07
URL: http://stifflert.blogspot.com
Postat av: erica

Lilla vännen! Du är så underbart snäll och genomgod som ställer upp för dessa utsatta människor! Superfint gjort av dej!
Men.... lämnade brudarna dej själv???
Tänker på dej! Kram

2008-01-17 @ 19:30:23
Postat av: Maria

Herregud, helt sjukt! OCH du är inte klok....men på ett bra sätt!:) Tänk om fler var som du! Fantastiskt!
Ta hand om dig nu!
kramen!

2008-01-17 @ 23:01:41
Postat av: astrid

underbart snalla manniska!!! och jag onskar jag vagat gora som du nar jag var i polen, det jag sag da gav ocksa bade mig och anna angest och tarar sa det hette duga, jag tror anna gav en gubbe en utskallning, men GUD om man hade vagat tanka som du/ni!!!!!! men VAR FORSIKTIGA!! kramen

2008-01-18 @ 06:37:48
Postat av: Maria

Jag blir så stolt över dig!! Atle blir också stolt över sin faster och skickar en puss!!

2008-01-18 @ 09:14:45
Postat av: jenka

DU ÄR BÄST !!!!!!
snart ses vi. då ska du få en fet kram. så fint att du är så stark och bäst och bra.älsk dig

2008-01-27 @ 14:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0