Det var längesen sist...


Hej mina vänner! :)

Jag har tagit en lååång paus i mitt bloggande, blev riktigt less och kände att jag inte hade så mkt att skriva om, och tiden den bara sprang iväg. hoppas att ni inte glömt bort min sida och tittar ibland ;)

Vad har hänt sen sist då?

Jag och erica har ju köpt hus tillsammans :) Det blev det hus som vi så gärna ville ha, efter lite budgivning så blev huset på svartudden vårat! :) Lovely! vi trivs super duper bra och båda tycker det är de bästa köp vi gjort! (som tur är) :) ... nä men här kommer vi alla att trivas bra. grannarna är jätte trevliga, de vi träffat iaf :)

jag pluggar ju nu, till personlig assistent och har snart redan läst en termin.  jätte skoj!!!!!
har praktik nu, tredje och sista veckan. fick nog världens bästa ställe. De som jobbar där är hur mysiga och snälla som helst... och brukarna som bor där är gudomligt fina! jag har lärt mig mycket. och vissa saker kanske man inte kan lära sig, utan det har man som person. och jag känner att jag har det. det här är verkligen nått för mig.
frågan är om jag ska läsa vidare till undersköterska eller inte. vi som läser personligassistent behöver bara komplitera lite kurser och skulle därför bara ta 6 månader att läsa. (om man gör det på heltid) ... undersköterska är ju bra att ha i grunden och ger ju så mkt mer jobb. vi får se :)

julen kommer vi att fira i vårat nya hus ... men nästan hela ericas familj  + barn. Ska bli jätte skoj men kommer att kännas konstigt att inte fira med min familj, första gången i mitt liv :) tur telefonen finns! sen kommer ju anna hem till jul, och vi är ju nästan grannar nu ... jag längtar massor efter min bästis!!! :)

nästa helg fyller jag år, och så har vi personalfest, det ska bli riktigt skoj faktist. vi ska ha förfest hemma hos oss klockan fyra , kan bli 3 roliga timmar ;P massa folk som kommer! kul kul kul. och dagen får jag spendera med mitt socker, bara vi två. så skönt! så mysigt!

nä nu väntar tomegröten och korvmackorna på mig och ida :)
ha en fin helg mina vänner!

ps. syster malin , britta och sussie ... har inte era bloggadresser sparade så om ni läser detta får ni gärna skriva in eran blogg adress så jag kan följa er :) d.s




Kommentarer
Postat av: sussi

lägger till dig på facebook.. :)

2009-12-05 @ 12:42:18
URL: http://sussilussan.blogdog.se
Postat av: Annavirrpanna

Anna längtar massa efter sin bästa granne också! <3

2009-12-18 @ 18:03:07
Postat av: Anonym

Hej Therese! God fortsättning på julen och gott slut på 2009. Bifogar länk till min blogg. Läs gärna (någon gång när du har tid) "Hässjan", en liten berättelse om min uppväxt i Brännträsk/Kram Britta

2009-12-27 @ 23:12:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/911abc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0