Mia är väldigt klok.


Den viktigaste relationen vi har är till oss själva. Om man inte försöker att acceptera eller tycka om saker hos sig själv så är det väldigt svårt att hjälpa andra eller att känna sig riktigt lycklig. Om du får välja 5 personer som du anser är dina viktigaste relationer ... hade du valt dig själv? Dom flesta gör inte det , så himla knäppt. jag är en av dom. men har tänkt att bli lite klokare och snällare mot mig själv :) Jag blir så himla less på alla negativa tankar/handlingar som man gör istället för att peppa de bra och fina sakerna som man gillar hos sig själv. varför är vi människor så krävande? :)

Jag hade ett samtal idag där vi pratade om relationer. Vad man kräver av sig själv och den andra. Vad som är skillnaden mellan att vara själv eller tillsammans med någon. När man lever som singel så har man bara sig själv att passa upp. allt är på ens egna villkor. man har sin ensamtid. Många singlar går och längtar efter stora kärleken och när dom träffar den så tappar dom endel av de här singel-livsstilen. Nu måste man anpassa sig efter någon annas känslor, tankar och viljor. Det handlar inte bara om en som person längre och ensamtiden blir oftast mindre. Detta stör många sig på, och jag kan undra varför samtidigt som jag förstår att det är en stor omställning. Fatta dubbelmoralen med att längta efter den stora kärleken och sen bara skita i den för att det inte passar in i ens livsstil. (jag pratar inte om någon speciell nu)
bara allmänt. jag tycker människor har en tendens att ge upp för mycket, istället för att prata med sina människor. Jag har varit en expert på att lägga mina relationer på hyllan , för stora arbetsområden. enligt mig själv. så dumt. man letar kärleken , hittar den men orkar inte kämpa för den. Jag ska iaf bli grym på det :) Jag ÄR lycklig, men ska bli tusen ggr mer lyckligare. Jag tycker man kan vara nöjd med att man har det bra , men man får inte glömma bort hur det känns att vara mer än glad. lycklig. ibland behövs det så lite :) ibland behöver man bara tro på sig själv och tycka man är värd det.

Jag har haft en skit bra dag. och bättre kommer den bli :)

älskar er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: sussi

kloka ord... =) kram på dig...



och som jag skrev i ett tidigare inlägg i min blogg: mer kärlek åt folket! hihi...

2008-08-07 @ 08:03:06
URL: http://sussilussan.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0