Underbar dag!!


Vilken härlig dag, äckligt fint väder!!! :)
Morgonen började dock INTE bra. jag har jobbat 8 dagar i rad (och under påsken så känns det som det dubbla)
såg fram emot en skön lugn dag hemma, och kanske lite sovmorgon men det blev de minnsan inte. Julia vaknade första gången kring halv fyra och tyckte det var okej att stiga upp och leka , erica steg upp och la henne i säng och förklarade att det fortfarande var natt och att vi alla behövde sova lite mer. tog inte många minuter så hörde vi att hon var uppe igen , det slutade med att erica klev upp halv fem (hon skulle upp fem) och la henne igen och började göra sig klar för jobbet. donnan passade på att väcka mig när jag äntligen hade somnat om och tyckte hon skulle få vara uppe och leka , jag förkalrade för julia att jag hade jobbat jätte mycket och behövde sova för att orka, men det gick ändå inte så bra. hon var uppe och busade några gånger till sen steg jag upp klockan kvart över sex och julia fick ligga i sängen tills sju och dessutom fick hon tv förbud idag och kompisförbud. det är inte första gången donnan är uppe mitt i natten och väcker oss andra. får se om det funkar bättre nu när hon får bita lite i det sura äpplet =) hoppas.

Men dagen har ändå varit underbar. vi åt en mysig frukost. barnen har varit ute och cyklat på vägen. jag och jullan har spelat uno och julia har hjälpt mig att putsa alla fönster invändigt och utvändigt och mellan fönstrerna också. men bara på nedervåningen och inte utvändigt från baksidan, för mycket snö ännu :) jag har hunnit vika tvätten och dammsugat och skurat. vi har ätit lunch och jag har nyss duschat och lagt lillan. nu ska jag koka choklad och göra klart med mackor och fika, erica kommer hem om 40 minuter och då blir det utflykt till vallsberget eller strömlida, vi får se :) jätte mysigt!

i kväll vet jag inte vad som händer, handling eftesom vi får fint morgonbesök av niklas och love, dom ska äta lunch med oss :) mysigt. hoppas ida och love leker bra tillsammans.

annars är allt bara fint. jag är forfarande lika galen i mitt socker (erica) , vi har det super bra och livet kan inte bli så mycket bättre :) vi har funderat lite på att köpa huset också, så det blir nog snart ett bankbesök, hoppas det går vägen! :)

nej gott folk. ska göra mig klar.
hoppas ni också får en ljuvlig dag i solen!
kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0