Vilken dag !!


vi borjar med natten till idag. haha...jag kan rakna pa en hand hur manga timmar jag sov. max 3 typ.
Nar vi skulle sova, (vi sover ju pa ett guesthouse som ar jatte trevligt men saaaa ackligt eg) varat fonster gar inte riktigt att stanga sa vi har alltid varit lite radda (vi = jag och kuttis) att det ska komma in natt kryp. nar vi gar och lagger oss sa borjar marcus skramma oss att det ska komma in stora spindlar (har i malaysia finns det stora spindlar som ar hariga) och bita oss ....vi blev ju jatte radda for att somna ... sa det borjade redan dar. javla marcus ;)
sen sa vi godnatt och slackte. efter ungefar 15 minuter sa kanner jag natt pa benet .... fast eftersom jag lyssnar pa musik och tanker pa helt andra saker sa blev jag osaker om jag verkligen kande natt eller inbillade mig , skakar lite pa benen och inget mer med det....(forutom att jag ligger hel spand ifall det nu var natt) joda...efter ungefar 2 minuter sa springer det natt pa mitt ben ner pa foten, skit snabbt ... jag blir ju helt inseeejn och sparkar av mig kraket och springer upp och tander. kuttis som inte ens sett eller hort natt blir ju livradd och halv skriker "vad var det for natt djur???" ja ba, jag vet inte natt ackligt hart !!!! marcus erbjuder sig att kolla under min sang med kuttis mobil lampa haha.. han ser inget. vi slcker jag bade jag och kuttis ar livradda, konstigt nog sa ar kuttis mer radd och vill sova med lampan tand. hahah. men dar gick gransen. vi forsoker somna. nar jag nastan somnat sa ringer kuttis mobil ....man rycker ju till lite nar man ar i insomningsfasen. jahapp... da kom jag ju ihag alla djur som kanske fanns i rummet.... lag vaken lange lange. lyssnade pa musik. tankte pa min fina flickvan....vilket gjorde mig lite lugnare. haha...tills kuttis typ 2 timmar efter det skriker allt vad hon har , jag flyger upp ur sangen och fragar va fan som hander. hon sitter upp i sangen med benen upp mot ansiktet ... jag ligger och kollar pa henne och undrar om hon ar vaken, da kommer nasta skrik som maste ha vackt hela javla huset. haha. jag borjar ju vral skratta och fragar vad som hander. kuttis lagger sig ner och borjar skratta. da hade hon dromt att hon var omringad av skoldpaddor. HAHAHAHA!!! VA FAN KUTTIS. vet inte hur lange vi lag och skrattade at det dar men sakert i 1,5 timma iaf. gud va vi skrattade. de va sa sjukt hogt. och skoldpaddor? ..... marcus vaknade ocksa men ides inte kommentera nar han horde vad det handlade om. haha. (har inte boggat om det men vi har ju vackt marcus en natt forr ocksa av skrik och tjut ... da vi trodde att en psyk man var inne i varat hotellrum ... haha stackars marcus)
sen var det ju som kort. hade vaknat for manga ggr sa jag var pigg.

darav lag vi till 11:00 , anda helt slut men steg upp for att det var sol ute. vi drog till en park nara tvillingtornen. dar badade barnen och de va en massa folk dar. under hela resan har i KL har vi kant oss som de enda vita manniskorna och de enda som faktist ar i bikini. eftersom det ar valdigt muslimskt har sa badar kvinnorna med kladerna pa. jaja.. vi la oss ner och solade , mannen kollar ju alltid ihjal sig men idag var det extremt ...de slutade jobba och tittade ut mig och kuttis i stallet, skit ackligt. sa vi flyttade upp en liten bit dar vi syndes mindre. men det kom bade tjejer och killar och forsokte ta kort pa oss... vi blev forbannade och tittade argt , da la dom bort cameran. vi la oss ner och fortsatt varan solning. plotsligt kommer en vakt till oss och ber oss att dra , han sager att det ar avstangt (men vi var for avkladda) eftersom vi var omringade av andra manniskor. sa vi skamdes och gick darifran.

dags for lunch. satt ute vid en trappa , jatte vackert med fontan och sant. jag at min goda lunch i solen , tog fram musik och en bok och njot ! (marcus och kuttis var pa pizzahut) da kommer en kille och vill jag ska ta kort pa han och den fina parken vilket jag garna gjorde. sen hinner jag bara ta en tugga och nasta gang kommer. tro det eller ej sa var det killarna som forsokte ta kort i parken !!! det kom fram 3 av killarna till mig och den forsta sa pa dalig engelska att han ville ta kort pa mig. jag sa sa klart nej. han skamdes och gick. da kom hans kompis och fragade om han fick ta pa mig. jag skrattade och sa att ingen fick ta pa mig. da gick de. efter ungefar 3 minuter (och jag har hunnit ata tva sma tuggor av min lunch) ....sa kanner jag nan som satter sig ner precis brevid mig...nastan pa mig. sa jag tittar upp och dar sitter den forsta killen och lixom haller armen bakom mig och lutar sig... medans hans kompis ska ta kort. fort som fan tar jag pa mig brillorna och tittar ner i marken. hahaha. ja... sen gick dom. antligen.

tar fram lunchen igen. ater en tugga ... da kommer en familj med 2 sota barn och fragar om jag kan ta kort pa dem , sa klart att jag kan. sen satter jag mig ner, hinner inte ta en tugga ens sa kommer nasta familj och vill att jag ska ta kort pa dem. sjalvfallet gor jag det. satter mig ner igen da kommer en familj med tva super sota barn. muslimer. mamman va grym pa engelska och hade sett allt , hur jag offrade min lunch for att ta kort pa allt och alla och tyckte jag va sa himla beundransvard .... och fragade om hon fick ta kort pa mig och hennes barn .... och det fick hon. barnen va jatte sota och killen ville sitta i mitt kna, han kanske var 2,5 ar och tjejen 5 ar ... sen satt dom och pratade ltie med mig och jag fick ata nan tugga av min efterlangtade lunch. sen gick dom och vinkade for fullt. da kom nasta familj och ville ha med mig pa kort med deras tva barn ... haha visste inte om jag skulle skratta eller grata... men visst. dom var lite mer blyga och kunde inte engelska men jatte sota. sen UTAN att overdriva sa kommer det kanske 4,5 familjer TILL som vill ha med mig pa kort med deras barn ... jag fattade inget. men visst. sen kom kuttis och marcus och jag berattade om min lunch som fotomodell , sa kuttis trodde att jag sag ut som nan kandis kanske eller att folk trodde det sa alla ville ha med mig. haha.
sjukt var det iaf.

sjalva handelsen gjorde ju inte att jag saknade alla mina sma anglar dar hemma, atle, viggo, oliver, julia och ida ! Jag saknar er sa mycket !!! har kopt en massa julklappar, mest till ericas barn ... kopte en stor backpackar rygga idag som rymmer 80 liter , den ar PROPPfull med julklappar , ungefar 85% ar till anglarna leijon.

i kvall sover vi med 5 andra manniskor i samma rum , kanns sa dar sa vi ska dra i morrn och sova sista natten pa hotell i stallet, lite dyrare men skont. vi bor dock pa varldens livligaste gata da sa man kan ju hoppas man far lite somn.
pa tisdag lunch drar vi till krabi, ao nang. vi har mailat poo som vi bott hos 2 ggr tidigare denna resa och hoppas pa ett bra pris de sista dagarna.

vad hander hemma hos er?
mycket sno? hur manga minus grader?

saknar och alskar er alla sa mycket =)
jatte roligt att sa manga kommenterar, bade nara och kara och mina fina arbetskompisar, blir sa glad !
fortsatt med det =)

kommer lite bilder har.


fran min lunch utsikt




guld mannen pa stan ;) foxy!




innan bowlingen ...




nagra bilder till dig oliver !











hoppas bilderna smakade oliver =) det ar nagra av de djur som vi fatt se. har mer som du far se nar jag kommer hem!
hoppas du har det bra och att du kampar pa i skolan. jag saknar dig valdigt mycket =)

en liten avslutningsbild pa kuttis och mackan som leker turister ;)


Kommentarer
Postat av: Erica

För det första förstår jag inte hur du hade tålamod och både posa och ta kort? Du ÄR vacker, men ändå? Skumt!

Skrattade lite åt er, elak som jag är, över att ni "blottat" er och blivit utkörda :P

Oliver blev mycket impad! Tack för det tessan!

Här har det snöat hela dan... Blir lite kontrast till det lättklädda liv ni levt i en månad- ha ha.

Saknar dej gumman!!!

Sköt om er! Och TACK för att ni skippade Bangkok! :)

puss

2008-11-30 @ 19:09:43
Postat av: Moster H

Det ser ut som ni har det bra utan oss det kan jag ju inte riktigt förstå eller vad tycker ni andra som också finns här hemma? Ni måste ju sakna snö och julstämmningen som finns här hemma. Vi har nu vant oss vid kylan men det har inte ni. Marcus det kommer att bli kallt när du ska GÅ på jobbet på med långkallingarna.

Kram

Moster H

2008-11-30 @ 19:27:56
Postat av: Dad

Hej på er,



Såå skönt för er med lite sol som omväxling. Bra också att ni skippade Bangkok, fortfarande lite kaos där. Hör att det fortfarande är mycket glimten i ögat, kul....får väl ge Marcus lite credit för att han håller sig tyst på nätterna men han kanske inte är rädd för sköldpaddor. Hoppas Poo fixar rum, hälsa henne att jag blev glad för presenten. Monika har varit här i helgen, hon hälsar också. Det regnar här i Umeå så ni missar inte något. Massor av kramar !!!

Dad

2008-12-01 @ 07:14:26
Postat av: Marith

Hallå min vän!

Kommer ni inte hem snart jag längtar ju!

Vi måste ju dricka GLÖGG och umgås.....

Tur att ni inte tog flyget till kaoset, skönt.

Vi har ju till skillnad från er lite julkänsla här hemma så det blir som Moster H säjer på med långkallingarna. Så njut av värmen och bada för mig.

Puss och kram Mörti

-Hälsa Kuttan och Marcus

2008-12-01 @ 18:57:50
URL: http://www.husvidhavet.blogspot.com
Postat av: Peter Nilsson

Lät som en helskön dag ;) måste ha varit ett härligt uppvaknande för Marcus :) kul att höra att ni har de bra där borta! Ha det nu så underbart de sista dagarna!

2008-12-03 @ 22:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0