"Nara doden upplevelese ganger 2"


vilken dag alltsa. vi borjade dagen med att stiga upp , ata frulle .... hann sola lite vid poolen innan vi skulle checka ut kl 11. bar e tunga vaskorna till varat nya guest house som vi tittat ut. hos en underbar kvinna vid namn li-li. efter vi landat och fatt varat rum (MED AC!!!!!!!!!!!) sa gav vi oss genast ut for att ragga nan thailandare som kunde kora oss med bat till on maya bay. dar filmen the beach gjordes. det var huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur vackert som helst. jag dor. verkligen en wow upplevelse. och dar pa stranden var det ett gang som gjorde en musikvideo, lite kul att se pa =)

IAF. nara doden upplevelse 1.

vi aker med en lang tail bat. en stor tra motorbat. dom tar 8 pers men vi var bara 4 med chaffisen. iaf... lugnt och skont med bat... ETT TAG. tills vi kom ut pa havet dar det var bamse stora vagor. baten stutsade och vajjade och vi trodde verkligen hela tiden att den skulle valta. jatte obehagligt. vi skrek en hel massa, speciellt kuttan haha. hon ar rolig. chaffisen skrattade at oss och tyckte vi va lite barnsliga... men saktade ner farten iaf.

skont. till slut nar vi kom fram sa madde alla sa mycket battre. vackert vackert vackert!! vi la oss ner och solade, vi hade 3 timmar pa on. vattnet var klarare an nansin och stranden var VIT. och finkornig. bilder far ni se nar vi kommer hem.

nara doden upplevelse 2.

vi satter oss i baten for att komma hem. vi kor kring on dar det ar lugnt vatten och ljust och fint. inte ett dugg radda. forutom kuttan. sen sa sager elle till mig "therese, jag tror jag ser en haj." ....jag skrattar och ser ut pa havet (och nu var vi pa djupa havet mitt ute i ingenting) jag kollar pa elle och svaljer. jag sag tva fenor sticka upp hur havet. plotsligt sa stanger chaffisen av motorn och stannar .... vilket alla andra batar ocksa gjorde. nu ser vi flera fenor och dom simmar mellan vara batar. nu har aven kuttan fatt se alla fenor och borjar sa klart genast att skrika lite. haha.. vi var inte speciellt kaxiga vill jag lova. dar satt man i en motorbat gjord av tra. men sen forsvann alla fenor och batarna borjade kora igen. under hela batresan sa vantade vi oss att hajarna skulle dyka i varan bat eller komma i baten eller att vi skulle tippa ochh bli hajmat. trevligt.
vi kom fram...helskinnade och vagade antligen pusta ut.. vi fragade chaffisen om det var hajar... men det var delfiner. hahaha. tank om vi hade vetat det under hela farden. vi sag ju bara en massa fenor sticka upp hur havet. jaja... spannande var det minnsan.

pa eftermiddagen har vi atit god middag, fatt fotmassage i en timma och hunnit kopa en bananpannakak (GOTT!!!)
spelat lite skip-bo. och nu sitter vi har. sen blir det antagligen lite mer kortspel och sen sova. i morgon blir det att sola har pa stranden och sen ska vi fa duscha av oss hos li-li , och sen ska vi ta farjan till phuket. och sen fran phuket till patong. och dar ska vi stanna tills vi far hem. vi ska kolla in lite tattuerings stallen ocksa, dom har valdigt bra priser. (och jaaaaaaaaa, vi ska se sa att det ar renligt och ett bra stalle) =)

ja.. det var vall allt for idag.
tack for era kommentarer, dom ar roliga att lasa =)
lots of love!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hälsa till Ellenor.. Jag höll förövrigt på att DÖ när jag läste att ni sett hajar, jag har världens hajfobi, men sen var det ju "bara" delfiner, så det var ju tur..Men glöm inte, det finns hajar överallt!!

Nåväl, ha det så bra på resten av resan!

/ Petra, Ellenors lillasyster...

2008-01-23 @ 14:10:07
Postat av: Erica

Ha ha vad ni är roliga! Skrattade gott :) Förstår om ni blev livrädda! Hade inte velat sitta i den båten....

Låter som om ni har underbart roligt iaf :)
Ses snart!!!
Kram

2008-01-23 @ 18:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0